Bollebygds Kyokushin Kai

Bollebygds Kyokushin Kai startade 1999 och föreningen består idag av ca 150 hårt tränande medlemmar som huvudsakligen tränar Kyokushin Karate. Klubben har 2 st dojo på totalt 300 kvm samt tillhandahåller även eget gym, bastu och PowerYoga.

Hos oss finner du en stark gemenskap, en gedigen budo-anda och möjlighet att utveckla dig både fysiskt och mentalt.

Bollebygds Kyokushin Kai har idag 2 st tävlande för Svenska landslaget.

Rasmus Bergström och Hampus Strömer

Vi har trevliga och fina lokaler på Forsa Företags Center i Bollebygd.

OSU och välkommen!

Bollebygds Budo Kai är medlem i SKK (Swedish Kyokushin Karate Organization). SKKs uppgifter är att bevara och förkovra Kyokushin Karate i Sverige genom att följa upp utvecklingen på det internationella planet och genom delgivning av erfarenheter till sina medlemsklubbar samt upprätthålla tekniska bestämmelser och utarbeta erforderligt undervisningsmaterial.

35 klubbar i landet som är anslutna till SKK. SKK är medlem i E.K.O (European Karate Oragnization) som i sin tur är medlem i W.K.O (Worls Karate Organization).